Біз салық салу режимінің ерекшеліктерін алматылық такси жүргізушісімен, салық қызметкерлерімен және сарапшымен талқыладық.
Кез келген такси жүргізушісі такси қызметін жақсы біледі. Кейбіреулер үшін бұл тек түйме. Кейбіреулер үшін күнделікті өмірден қашу – хобби. Кейбіреулер үшін бұл өмір сүру, отбасын тамақтандыру және балаларды оқыту мүмкіндігі.
Біздің кейіпкеріміз Ильямен таныстырайық. Жеке өзі үшін Яндекс Go қызметінен тапсырыстарды орындау – ақша табудың керемет мүмкіндігі. Ол мамандығы бойынша оператор, бірақ белгілі жағдайларға байланысты ақша табу үшін көлік жүргізуге мәжбүр болды.
Илья алғаш рет такси жүргізушісі болып 2019 жылдың жазында бірнеше ай жұмыс істеді. Өзі айтқандай, жай ғана қызығушылық болған, өйткені ол әрқашан көлік жүргізгенді ұнататын.
«Есімде, сол кезде олар кеңседе маған көлік, бензин беріп, шарттарды жариялады. Мен күніне кем дегенде 21 мың теңге табуым керек еді, ал менің қолыма 6000 теңге түсті. Мен екі ай жұмыс істедім және өз көлігімен жұмыс жасағаным жақсы екенін түсіндім. Себебі, пайданың көп бөлігі менде қалады.
2020 жылдың жазында, толық локдауннан сәл бұрын, съемкалар азайып мен жұмыссыз қалдым. Содан кейін мен таксидегі жұмысымды есіме түсіріп, қарызға ақша алдым және өз көлігімен қайтадан жұмысқа шықтым. Мен Яндекстен тапсырыс қабылдай бастадым, бұл менің отбасымды сақтап қалды», – дейді ол.
Илья жұмыс ауыр екенін, реніш тудыратын нюанстар бар екенін мойындайды, бірақ ол көлікті басқарғанды ұнатады, сондықтан ол шағымданбайды. Жұмыстың басты артықшылықтарының қатарында ол отбасымен бірге жеткілікті уақыт өткізуге мүмкіндік беретін бос кестені атап өтеді.
«Мен өзіме жоспар құрдым: күніне 20 мың теңге табуым керек. Таксопарк өз комиссиясын қабылдағаннан кейін, бензинге күніне бес мыңдай кететін болса, мен 10 мыңдай қолыма аламын. Осы мөлшерге жету үшін мен таңертеңнен кешкі 9-ға дейін жұмыс істеймін. Демалыс күні тек жексенбіге түседі», – деп қосты ол.
Қазақстанда 2019 жылдан бастап өзін-өзі жұмыспен қамтыған адамдар туралы заң күшіне еніп, ол «сұр» салық аймағынан ресми жұмыссыз немесе жеке кәсіпкер ретінде тіркелмей жұмыс жасайтындардың барлығын шығаруға негізделген. Сондай-ақ, өзін-өзі жұмыспен қамтыған адамдарға такси жүргізушілерін жатқызуға болады. Такси ашық түрде жұмыс істеуі керек деп санайтындардың бірі – біздің кейіпкеріміз.
Осы заңға ілінгендердің бірі Илья болды. Оның айтуы бойынша, өзін-өзі жұмыспен қамтығандар үшін бірыңғай жиынтық төлемнің өзі (БЖТ) өте керек және ыңғайлы.
«Мен салық төлеуді қолдаймын. Бұл өмірдің ажырамас бөлігі, ал мемлекет осындай салық төлеушілердің есебінен өмір сүреді. Бұл қалыпты жағдай», – дейді Илья.
Ол басқа елдермен салыстырғанда Қазақстан салықтары бәрі әлдеқайда қарапайым және арзан екеніне сенімді.
«Мен жұмыста адамдармен, оның ішінде шетелдіктермен көп сөйлесемін. Көптеген адамдар Қазақстанда бизнес ашу көптеген басқа елдермен салыстырғанда әлдеқайда жеңіл дейді. Жағдай жақсы, салықтар аз. Кейбіреулер бізде салықтар жоғары немесе жағдай жоқ деп ойлайды, бірақ менің ойымша, бізде жаман емес», – дейді Алматы тұрғыны.
Пандемия салық саласында жаңа технологияларды дамытуға түрткі болды. Көптеген құралдар пайда болып, олар салық органдарымен жұмыс істеудің ыңғайлылығын арттырып және бюрократияны жойды.
Салық қызметі мәліметтері бойынша, БЖТ өзін-өзі жұмыспен қамтығандардың максималды санын қамтуға арналған.
«Мемлекеттің салық саясаты өркениетті мемлекеттерде ЭЫДҰ (Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы) қағидаттары негізінде дамыған және бар салық салудың заманауи стандарттары мен тәсілдеріне көшуде. Жеке тұлғалардың кірістері мен активтері туралы жалпыға бірдей декларациялау кезең-кезеңімен енгізілу үстінде. Салық есебі мен салық міндеттемелерін орындаудың сандық технологиялары, салық салу және салық әкімшілендіру механизмдері жетілдірілуде. Қазақстанның салық салудың міндетті, әмбебаптылығы, әділдігі мен сенімділігі қағидаттарын кезең-кезеңімен жүзеге асыру жолымен жүреді деп айтуға болады. Жақын уақытта халықтың барлық топтары жалпыға бірдей салық есебімен және салық салумен қамтылатын болады», – деп хабарлады ведомство өкілдері.
Салық органдарының статистикасы бойынша тек Алматы қаласында 22 138 өзін-өзі жұмыспен қамтыған адамдар тіркелген, олардан БЖТ бойынша түсімдердің жалпы сомасы 26,7 миллион теңгені құрады.
Заманауи цифрлық технологиялардың дамуы және олардың ыңғайлылығы пандемиямен байланысты дағдарыс жойылған кезде де (және бұл ерте ме, кеш пе болады) көптеген кәсіпкерлік секторлар қалады және коронавирусқа дейінгі уақытқа қайтқысы келмейді.
Сондықтан болашақ осындай құралдарға тиесілі, өйткені көптеген әр түрлі сертификаттар мен құжаттардың орнына қарапайым күндері көп уақытты алатын операциялардың көпшілігін жасау үшін смартфонды алуға және саусақ ізін қолдануға болады. одан да көп жүйке жасушалары.
«Жалпы алғанда, өзін-өзі жұмыспен қамтыған азаматтарға салық режимін енгізу осал қазақстандықтарды әлеуметтік қолдау мүмкіндіктерінің ауқымын едәуір кеңейтуді көздейді. Бағдарламаның қатысушылары мәртебесіндегі Қазақстанның бейресми жұмыс істейтін азаматтары көптеген мүмкіндіктерге ие болады, атап айтқанда: олар әлеуметтік және медициналық сақтандыру жүйелерінің толыққанды қатысушылары; медициналық мекемелердің барлық қызмет түрлерін қолдана алатын болады; жинақтаушы-зейнетақы жүйесіне қатысады; еңбек қабілетін жоғалтқан жағдайда әлеуметтік төлемдерге сене алатын болады; асыраушысынан айрылу, жүктілік, босану, бала күтімі бойынша әлеуметтік қорғауға ие болады», – деп қосты ведомство өкілдері.
БЖТ-ді қолдануға болатын бағыттардың бірі – жақында қосымшалар мен агрегаттар арқылы дәстүрлі бизнес жүргізу формасынан шыққан такси қызметі. Қазақстанда ресми түрде жұмыс істейтін такси компаниялары жүргізушілері үшін өзін-өзі жұмыспен қамтыған ретінде тіркелу әлдеқайда ыңғайлы әрі дұрыс болады.
Заңгер Сергей Уткин такси жүргізушілері үшін өзін-өзі жұмыспен қамту әлдеқайда ыңғайлы және БЖТ-ді шегеру дәстүрлі салықтарға қарағанда әлдеқайда тиімді және арзан екеніне сенімді.
«Жүргізуші міндетті түрде БЖТ арқылы аз салық төлейді, бұл оған тиімді. Егер компания мұны жасаса, ақшаны қайдан алады? Жүргізушіден. Ал егер компания жүргізушіге толық жауапкершілікті өз мойнына алса, одан да көп нәрсе қажет еді, ал ол қызмкеткерге тиімді емес», – деді ол.
Заманауи технологиялардың арқасында бүгінде әрбір жүргізуші өзін-өзі жұмыспен қамтып, салық төлей алады және жүргізуші ретінде өздігінен адал ақша табады. Сондықтан жүргізушінің өзі үшін де, салық ауыртпалығының бір бөлігі алынып тасталатын таксопарк үшін де жұмыс істеу ыңғайлы.
Салық қызметі таксопарк түріндегі заңды тұлғамен қарым-қатынас жасаудан гөрі өзін-өзі жұмыспен қамтыған адаммен жасау әлдеқайда жеңіл.
Сіз жаңалықтар туралы не ойлайсыз