Қазақстанда мопедтер көлік құралдарына теңестірілуде. Скутерлер автомобильдер немесе мотоциклдер сияқты мемлекеттік нөмірлерді тіркеуге және орнатуға міндетті. Мәжіліс 15-мамырда екінші оқылымда «Жол қозғалысы туралы» Заңға және көлік құралдарының жекелеген түрлерінің қозғалысын ұйымдастыру және жол қауіпсіздігін цифрландыру мәселелері бойынша Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекске түзетулер қабылдады.
Бұл жаңа ереже қазақстандық қалалардың, әсіресе Алматы көшелерінде мопед жүргізушілері салған бейберекеттің салдары болды. Алматы полиция департаментінің мәліметінше, осы жылдың басынан бері мегаполисте скутер жүргізушілері жасаған 7522 Жол жүру ережесін бұзушылық анықталды, мопедтердің қатысуымен 301 ЖКО тіркелді, оларда үш адам қаза тапты.
«Мопед иелерінің, әсіресе түнгі уақытта азаматтардың тыныштығын бұзатын, сондай-ақ маневр жасау ережелері мен жылдамдық режимін өрескел бұза отырып, рұқсат етілмеген жарыстарды және топтық ұйымдастырылмаған қозғалыстарды ұйымдастыратын фактілері аз емес. Бұл азаматтар мен жол қозғалысының басқа да қатысушыларының әділ шағымдары мен шағымдарын тудырады», — деп атап өтті Алматы полиция департаменті.
Мемлекеттік есепке қоюдан басқа, мопед жүргізушілерінің «А1» санатындағы куәлігі болуы, жыл сайынғы техникалық байқаудан өтуі және автокөлік жүргізушілері мен мотоцикл жүргізушілері сияқты міндетті автосақтандыруды ресімдеуі тиіс. Алматыда 13-сыныпты жүргізуші үшін мотоциклге міндетті автосақтандыру полисінің орташа құны шамамен 10 мың теңгені, 3-сыныпты жүргізуші үшін – 21 мың теңгені құрайды. Мопедистерді сақтандыру құны ұқсас болады немесе көлік жүргізу сипатын ескере отырып, түзету коэффициенті қосылады.
«Мопедтерді басқаратындар — көбінесе жас жігіттер, әдетте, жол ережелерін жақсы білмейтін және жолда агрессивті әрекет ететін курьерлер, бұл апат пен сақтандыру жағдайының қаупі болып табылады. Негізгі қауіп — өмір мен денсаулыққа зиян келтіру. Бұл ретте, скутерлердің көлемі автомобильдерге немесе мотоциклдерге қарағанда әлдеқайда аз, жылдамдық пен қуаты да азырақ және соқтығысқан кезде олар басқа көліктерге қарағанда айтарлықтай аз зиян келтіреді. Осы факторлардың барлығы автосақтандыру тарифтерін қалыптастыру кезінде ескерілетін болады», — дейді «Jusan Garant» СК Басқарма төрағасы Игорь Ли.
Jusan Garant-та сақтандыру компанияларының мопедтерді сақтандыруды реттейтін ережелер мен нормативтерді әзірлеуі және бекітуі үшін үш айдан алты айға дейін уақыт кетеді деп санайды. Сақтандырушылардың мотокөлік иелерінің жауапкершілігін сақтандыруда тәжірибесі бар, мопедистерге арналған түзетулер шамалырақ болады. Скутерлерге арналған жаңа талаптардың заңға түзетулер енгізілгеннен кейін алты айдан кейін күшіне енетінін ескере отырып, сақтандырушылардың жол қозғалысының жаңа толыққанды қатысушылары үшін өнім жасауға уақыты болады.
Сіз жаңалықтар туралы не ойлайсыз